UWAGA STRONA W BUDOWIE
Świat
Kotowate
Psowate
Gady
Ptaki
Ryby
NPC
Kontynenty:
- Perseida – kontynent zamieszkiwany początkowo przez kotowate. Jest niezwykle zróżnicowany zarówno pod względem klimatu jak i ukształtowania terenu oraz podzielony aż na osiem krajów – każdy odznaczający się innymi walorami przyrodniczymi. Przykładowo większość Kraju Złotego Pyłu pokrywa pustynia Kuveta, Kraje Lazurowego Ognia i Rubinowych Fal zdominowane są przez wielkie masywy górskie, a na Wyspie Mroźnej Północy niemal zawsze panuje biała zima. Jednak nie we wszystkich miejscach warunki są tak ekstremalne – tu za przykład może służyć Kraj Karmazynowych Maków, który słynie z wielkich kwiecistych łąk i bardzo łagodnego klimatu.
- Hydra – kontynent, z którego wywodzą się gady. Dużą jego część stanowią jeziora i rzeki i to właśnie na tym kontynencie znajdują się największe mokradła na świecie. Na większości terenów panuje ciepła temperatura utrzymująca się na stałym poziomie przez większość roku. Poza głównym lądem Hydra składa się także z wielu otaczających ją wysp. Największa z nich znajduje się na południu i w całości należy do Kraju Wulkanu, który wziął swoją nazwę od dwóch wielkich, wygasłych wulkanów – Łuski i Magnetu.
- Kasjopeja – jest to archipelag wielu tysięcy wysp. Właśnie stąd pochodzi gatunek ptaków. Większość wysp Zjednoczonego Archipelagu jest tak mała, że nawet nie ma ich uwzględnionych na mapie – wyglądają one jak wielkie, pionowe kolce wystające z wody i zwykle mają zbyt stromą powierzchnię, by dało się na nie wejść. Reszta wysp również jest stosunkowo niewielka, ale mimo tego na tyle duża, że rozwinęły się na nich wsie i pomniejsze miasteczka. Sercem Kasjopei są trzy, leżące w sercu Zjednoczonego Archipelagu wyspy. Są to: Alfa, Beta i Gamma, z czym na tej pierwszej mieści się stolica – Feniks. Na większości wysp panuje ciepły klimat przez cały rok. Jedynie na północnych, oddalonych od reszty Wyspach Cichego Wiatru panują chłodniejsze temperatury.
- Orion – kontynent zamieszkiwany pierwotnie przez psowate. Przez górzyste ukształtowanie terenu oraz brak dostępu do ciepłych mórz na większości kontynentu panuje ostry, chłodny klimat. W niektórych miejscach w środkowej i południowej części lądu nigdy nie topnieje śnieg. Dlatego też największe miasta – Boros i Centaor – znajdują się przy brzegach w północnej części kontynentu. Wyjątkiem jest duża wyspa w pobliżu wysp Kasjopei, należąca do Oriona, na której panują dosyć ciepłe temperatury.
- Andromeda – zwana często "Piątym kontynentem", jest lądem odkrytym dopiero kilka wieków temu. Olbrzymie zróżnicowanie zarówno pod względem klimatu, jak i ukształtowania terenu czyni ten kraj idealnym miejscem do osiedlenia się dla każdej rasy. To właśnie na nim rozgrywa się głównie akcja bloga.
A N D R O M E D A
Choć jest to największy z kontynentów duża jego część pozostaje niezamieszkana. Jest to spowodowane dość ostrym klimatem w środkowej części kontynentu, dlatego większość dużych miast znajduje się przy brzegu. Spory obszar lądu zajmuje największa na świecie piaszczysta pustynia Arahas. Mimo że jest to pustkowie z bardzo surowym klimatem, to na jej środku zbudowano jedno z większych i nowocześniejszych miast – Laognę. Na wschód od pustyni Arahas znajduje się druga, mniejsza pustynia żwirowa – Aktyryf. Pustynie te, choć z pozoru wydają się być kompletnym pustkowiem, w rzeczywistości są jednym z źródeł bogactwa Andromedy, gdyż pod ich powierzchnią znajdują się największe złoża wielu cennych minerałów. Ich tereny przemierza również tajemniczy Lud Pustyni.
Jedynym większym miastem położonym ponad pustynią Arahas jest Puro, nazywane również Sercem Północy. Stało się tak dlatego, że w miejscach położonych w pobliżu górnej krawędzi mapy panują zwykle niższe temperatury niż na południu. Ponadto na północy Andromedy umiejscowione są najbardziej niedostępne pasma górskie, w tym Góry Centaurze i Szpony we wschodniej części.
Południowa część kontynentu jest za to o wiele gęściej zabudowana, ponieważ panuje tam łagodniejszy klimat. Znajduje się tam tylko jedno pasmo górskie, Koralior, u którego podnóża leży miasto Koralia. Reszta większych miast jest usytuowania głównie przy morzach lub w zatokach.
Do Andromedy należą również otaczające ją wyspy. Największą wysuniętą na południe wyspą jest Wyspa Żółwia. Panuje na niej dość gorący i suchy klimat. Po wschodniej stronie znajduje się natomiast archipelag Pięciorga, a na największej z jego wysp, Persefonie, zbudowane jest Miasto Strumieni.
Jedynym większym miastem położonym ponad pustynią Arahas jest Puro, nazywane również Sercem Północy. Stało się tak dlatego, że w miejscach położonych w pobliżu górnej krawędzi mapy panują zwykle niższe temperatury niż na południu. Ponadto na północy Andromedy umiejscowione są najbardziej niedostępne pasma górskie, w tym Góry Centaurze i Szpony we wschodniej części.
Południowa część kontynentu jest za to o wiele gęściej zabudowana, ponieważ panuje tam łagodniejszy klimat. Znajduje się tam tylko jedno pasmo górskie, Koralior, u którego podnóża leży miasto Koralia. Reszta większych miast jest usytuowania głównie przy morzach lub w zatokach.
Do Andromedy należą również otaczające ją wyspy. Największą wysuniętą na południe wyspą jest Wyspa Żółwia. Panuje na niej dość gorący i suchy klimat. Po wschodniej stronie znajduje się natomiast archipelag Pięciorga, a na największej z jego wysp, Persefonie, zbudowane jest Miasto Strumieni.
Największe miasta Andromedy:
- Puro – największe miasto leżące na północy. Zwane jest ono również stolicą sportu, gdyż to właśnie tam znajdują się największe na świecie obiekty sportowe, w tym Stadion Narodowy. W Puro odbywają się też najważniejsze zawody i mistrzostwa sportowe. Jak można łatwo stwierdzić, miasto to jest miejscem spełnienia marzeń każdego sportowca-pasjonata.
- Miasto Strumieni – miasto ulokowane na wyspie Persefonie, zbudowane przy morzu, lecz jednocześnie chronione masywem górskim przed zimnym północnym wiatrem. Przepływa przez nie wiele rzek i strumieni, dlatego jest tam dość wilgotno. Miasto Strumieni to jedno z najstarszych miast Andromedy, zbudowane na fundamentach osady wybudowanej przez pierwotnie zamieszkujące wyspę plemiona. Według legendy miejsce to zostało kiedyś uratowane przez żaby, które ostrzegły ludzi przed niebezpieczeństwem. Dlatego też na ich cześć postawiono pomniki, na które można się natknąć w praktycznie każdej części miasta.
- Ararsus – dzięki swojemu dobremu położeniu miasto to od samego początku szybko się rozwijało. Jego historia zaczęła się od wędrownych kupców, którzy zatrzymywali się tam i wymieniali swoje towary. Zwyczaj ten przetrwał po dziś dzień, dlatego też w porze wiosennej organizuje się tam największe targi w kraju, na które tłumnie ściągają kolekcjonerzy z całego świata. Poza tym to właśnie w Ararsus znajduje się najsławniejsza i najbardziej prestiżowa uczelnia – Uniwersytet Ararsowski (UA) – która wciąż przyciąga do siebie najbardziej ambitnych studentów.
- Pszczelnia – słynąca niegdyś ze swego miodu oraz ogromnych pasiek, teraz jest krainą uzdrowisk. Znajdują się tam liczne sanatoria, a w nich solne groty, sauny i lodowate jeziorka, w których kąpieli chętnie zażywają miłośnicy morsowania. Przybywają też tam masowo nurkowie i grotołazi, jako że niedaleko miasta znajdują się kompleksy jaskiń, w większości zatopionych pod wodą.
- Laogna – mimo, że znajduje się w samym środku nieprzyjaznego pustkowia – pustyni Arahas – jest jednym z najbogatszych i najbardziej rozwiniętych miast Andromedy. Znajdują się w niej siedziby wielu firm oraz największe w kraju obserwatorium astronomiczne. Klimat wciąż jednak nie należy do najłagodniejszych – w dzień bywa tam niebywale gorąco, a burzom piaskowym czasami udaje się przedrzeć do środka miasta.
- Kyira – jest stolicą nie tylko Andromedy, ale również handlu. To największe i najżywsze miasto, które jako miasto portowe utrzymuje się nie tylko z obrotu towarów, ale również z turystyki. W sercu Kyiry praktycznie wszystkie budynki to wielkie nowoczesne drapacze chmur, jednak poza ścisłym centrum można zauważyć niemal każdy typ zabudowy. Przeplatają się tu chyba wszystkie istniejące kultury, co tylko dowodzi, że Kyira przyciąga do siebie ludzi z całego świata.
- Koralia – miasto do którego uciekają ci, którzy pragną kontaktu z naturą, a jednak nie potrafiliby żyć w odciętej od ludzi dziczy. Rozciągnięta na całe zbocze najbardziej wysuniętej na południe góry Koralioru, otoczona pagórkami, wydaje się być zupełnie odcięta od reszty świata. Mimo tego, że zabudowa nie jest gęsta, jest to jedno z największych siedlisk ludzkich. W miejscu tym dominują parki i ogrody, a w niektórych zakątkach nawet bardziej przypomina ono wieś niż nowoczesne miasto. Koralia zyskała sławę między innymi dzięki byciu ostatnim wielkim ośrodkiem hodowli owiec, a także przez mnogość gorących źródeł występujących w okolicy. Unikatowość tej miejscowości działa na ludzi niczym magnez i dlatego miasto to jest bardzo popularnym punktem turystycznym. Według niektórych jest tam nawet więcej turystów niż stałych mieszkańców.
- Murmur – miasto położone na wyspie Medusa, znajdującej się tuż przy południowym brzegu Andromedy. Z kontynentem połączona jest Meduzią Groblą od zachodu oraz Krapowym Przejściem na drugim końcu wyspy. Miasto to słynie z najwyższych na Andromedzie budynków, których szczyty sięgają ponad chmury.
- Przykłady przemian: Kot domowy, tygrys, lampart, pantera, puma, gepard, ryś i tym podobne
- Cechy charakterystyczne – przystosowania: świetny wzrok + widzenie w ciemności; duża zwinność i gibkość; wysokie i dalekie skoki; bezszelestne poruszanie się
- Cechy charakterystyczne – stereotypy: leniwe; preferują życie w luksusie; samolubne; znają się na roślinach i medycynie (główni dealerzy narkotyków); niezależne; nieczułe; uparte; przywiązane do tradycji i kultury; śpiochy; dumne (i co za tym idzie, łatwo się obrażają)
- Odruchowe zachowania (przy silnej zwierzęcej formie): Lizanie ręki, mruczenie podczas pieszczot, nadmierne parskanie i syczenie (oczywiście kocie), zwijanie się w kłębek, wyczulenie na szybko poruszające się światła i przedmioty (np. słynna laserowa kropka ze wskaźnika)
- Główny kontynent: Perseida
- Architektura: Nawiązująca do bożków, pełna wzornictwa, bogactwa, ciepła, roślinności
- Popularne zawody: Kupiec/handlarz; lekarz; zielarz; dealer;
Powiedzenia/wyzwiska związane z rasą:
- Koty chodzą własnymi ścieżkami
- Tyle co kot napłakał
- Latać jak kot z pęcherzem
- Drzeć z kimś koty
- Pierwsze koty za płoty
- Wywracać kota ogonem
- Nie każdy kot jest łowny
- Żyć jak pies z kotem
- Kot zawsze spada na cztery łapy
- Zabawa w kotka i myszkę
- Kupować kota w worku
- Kocie oczy
- Czarny kot przechodzący przez drogę przynosi pecha
- Przykłady przemian: Pies domowy, wilk, lis, szakal, kojot, i tym podobne
- Cechy charakterystyczne – przystosowania: zwiększona siła; zwiększona wytrzymałość; odporność na niskie temperatury; bardzo wyostrzony węch
- Cechy charakterystyczne – stereotypy: przywiązane głównie do nauki; naiwne; działające instynktownie; agresywne; bardzo społeczne; lojalne; najsłabsze zwierzęce formy (wynika z przywiązania do technologii)
- Odruchowe zachowania (przy silnej zwierzęcej formie): Piszczenie i skomlenie w przypadku odczuwania bólu; wycie (głównie psy i wilki); mimowolne obwąchiwanie przedmiotów; dokładne badanie nowego terenu; ziajanie
- Główny kontynent: Orion
- Architektura: Nowoczesna, ale jednocześnie bardzo skromna, ceniony jest minimalizm. W przypadku budynków położonych w miastach nierozwiniętych budowle pozbawione ozdób, praktyczne i wytrzymałe, głównie kamienne
- Popularne zawody: Naukowiec; badacz; nauczyciel; archeolog;
Powiedzenia/wyzwiska związane z rasą:
- Głupi kundel
- Być wyszczekanym jak pies
- Francuski piesek
- Schodzić na psy
- Tu leży pies pogrzebany
- Wierny jak pies
- Pieskie życie/los
- Jak psu z gardła wyciągnięty
- Czujny jak pies
- Psie pieniądze
- Jak zbity pies
- Żyć jak pies z kotem
- Nie wywołuj wilka z lasu
- Chytry jak lis
- Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka
- O wilku mowa
- Nie dla psa kiełbasa
XD
- Przykłady przemian: Wąż, jaszczurka, żółw, krokodyl, kameleon i tym podobne
- Cechy charakterystyczne – przystosowania: niewielkie rozmiary i, co za tym idzie, możliwość penetrowania trudno dostępnych miejsc; zwiększona szybkość; duża zwinność i gibkość; zwiększona odporność na jad i trucizny; umiejętne kamuflowanie się
- Cechy charakterystyczne – stereotypy: najbardziej związane z naturą (najtrudniej im stracić formę); podstępne i chciwe; skąpe; małomówne; obojętne; nazywane "specami od brudnej roboty" przez wzgląd na skłonność do podejmowanie się nielegalnych działań dla zarobku i ich naturalne środowisko (bagna); nieufne
- Odruchowe zachowania (przy silnej zwierzęcej formie): Częste syczenie; przedłużanie spółgłoski "s" w mowie; nadwrażliwość na słońce; potrzeba chowania się w cieniu; kąsanie/gryzienie innych ludzi lub samych siebie, częste lekkie wystawianie języka
- Główny kontynent: Hydra
- Architektura: Mało nowoczesne budynki w ciemnych kolorach, często zdobionych różnymi trofeami przywożonymi ze zleceń/wypraw, posiadające mało okien
- Popularne zawody: Myśliwy; hodowca; łowca nagród; policjant; polityk
Powiedzenia/wyzwiska związane z rasą:
- Wredna żmija
- Ty gadzie
- Mieć węża w kieszeni
- Wylewać krokodyle łzy
- Wić się jak wąż
- Być wolnym jak żółw
- Mała jaszczurka zawsze ma nadzieje, że zostanie krokodylem
- Przykłady przemian: Orzeł, jastrząb, sowa, bocian, mewa i tym podobne
- Cechy charakterystyczne – przystosowania: Skrzydła – umiejętność latania; świetny zmysł równowagi; brak lęku wysokości; dalekowzroczność
- Cechy charakterystyczne – stereotypy: Lubią otwarte przestrzenie – częsta klaustrofobia; posiadanie skłonności do bycia niedbałym (m.in. brzydko piszą); skłonności do nieprzestrzegania zasad; marzycielska natura; lekkomyślne; nie lubią zobowiązań; gaduły
- Odruchowe zachowania (przy silnej zwierzęcej formie): Częste pogwizdywanie, szybkie, gwałtowne ruchy, zamiłowanie do świecidełek (zwłaszcza kruki etc.), częste stanie na jednej nodze, używanie nóg do przesuwania/podnoszenia rzeczy (zamiast rąk)
- Główny kontynent: Kasjopeja
- Architektura: Dość nowoczesne, wysokie i smukłe budynki (budowane z przejrzystych materiałów np. szkła lub posiadające dużą liczbę okien), tworzenie wielu tarasów i balkonów oraz pokoi nieograniczonych dachem
- Popularne zawody: Specjalista od środków transportu; astronom; dziennikarz; model; piosenkarz
Powiedzenia/wyzwiska związane z rasą:
- Pisać jak kura pazurem
- Być wolnym jak ptak
- Sokole oko
- Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu
- Już wszystkie ptaki o tym ćwierkają
- Jedna jaskółka wiosny nie czyni
- Wchodząc między wrony, musisz krakać jak one
- Łapać sroki za ogon
- Puszyć się jak paw
- Mądry jak sowa
- Wybierać się jak sójka za morze
- Nieostrożny ptak prędko w sidła wpadnie
- Indyk myślał o niedzieli, a w sobotę łeb mu ścięli
- Jajko mądrzejsze od kury
Legendarna rasa, wielu wciąż próbuje dowieść jej istnienia. Niektórzy mówią, że nikt ich nigdy nie spotkał, gdyż mieszkają w podwodnym mieście i nigdy nie wychodzą na powierzchnię. Inni uważają, że to zwykła bajka, wymysł naukowców, marzenie szalonych odkrywców. (w budowie)
Sławni ludzie, których zna każdy mieszkaniec Andromedy.
GŁÓWNA RADA
CZŁONEK "CZWÓRKI" GŁÓWNEJ RADY – PRZEDSTAWICIEL KOTOWATYCH
Penelope Merfang | kobieta | 56 lat | kotowaty (tygrys bengalski)
Już przez samo bycie członkiem czwórki głównych polityków Głównej Rady jest uważana za jednego z najważniejszych ludzi na świecie. Od kilku lat jednak udziela się ona o wiele częściej niż pozostała trójka, wydaje się być wręcz jednym, jedynym głównym reprezentantem Rady. W oczach społeczeństwa to właśnie ona stała się jej uosobieniem.
Gdy dzieje się coś ważnego, wszystkie oczy zwracają się właśnie na nią i można być wręcz pewnym jakiegoś przemówienia. Ale również gdy dzieje się coś złego, to właśnie ona jako pierwsza jest o to oskarżana. Przy obecnej na świecie sytuacji jedni chwalą ją za aktywne próby uspokojenia społeczeństwa i walki z narastającą paniką i terrorem, drudzy jednak rzucają w jej stronę oskarżenia za ukrywanie przed światem czegoś tak wielkiego przez kilka lat.
Gdy dzieje się coś ważnego, wszystkie oczy zwracają się właśnie na nią i można być wręcz pewnym jakiegoś przemówienia. Ale również gdy dzieje się coś złego, to właśnie ona jako pierwsza jest o to oskarżana. Przy obecnej na świecie sytuacji jedni chwalą ją za aktywne próby uspokojenia społeczeństwa i walki z narastającą paniką i terrorem, drudzy jednak rzucają w jej stronę oskarżenia za ukrywanie przed światem czegoś tak wielkiego przez kilka lat.
Jak na tak ważnego reprezentanta przystało, już na pierwszy rzut oka widać, że jest dumną i stanowczą kobietą, dobrze wiedzącą czego chce. Jej wysoka i niezbyt szczupła sylwetka zawsze jest elegancko ubrana, zazwyczaj w kolorową marynarkę i odpowiednio pasujący do niej krawat. Nie jest często widziana w swojej zwierzęcej postaci, ale wiadomo że jest tygrysem bengalskim.
CZŁONEK "CZWÓRKI" GŁÓWNEJ RADY – PRZEDSTAWICIEL PSOWATYCH
Ross Oldsnow | mężczyzna | 71 lat | psowaty (bernardyn)
Niski siwy starzec o niesympatycznym wyrazie twarzy, jednak mimo jego wyglądu i stylu bycia, często po świecie krążyły plotki o tym, że przekazuje pieniądze na organizacje charytatywne. Z wiekiem zaczął nieco mniej dbać o to co sądzą o nim inni ludzie, nadal jest jednak bardzo szanowany.
CZŁONEK "CZWÓRKI" GŁÓWNEJ RADY – PRZEDSTAWICIEL GADÓW
Ruby Tamsin | kobieta | 66 lat | gad (waran)
Ładna kobieta średniego wzrostu z kręconymi włosami. Zawsze bardzo dbała o opinię publiczną na temat jej samej oraz całej Głównej Rady, przez co tak naprawdę nie wiadomo do końca co o niej jest prawdą, a co zwykłym kłamstwem. Zawsze nosi na swojej twarzy przyjemny uśmiech, jednocząc wokół siebie ludzi.
CZŁONEK "CZWÓRKI" GŁÓWNEJ RADY – PRZEDSTAWICIEL PTAKÓW
Jack Marzipan | mężczyzna | 49 lat | ptak (puchacz)
Najmłodszy z Głównej Rady, wspiął się na sam szczyt bardzo szybko dzięki swojej dobrej dykcji, zawsze dowiaduje się jak najwięcej na dany temat, zanim postawi opinię. Bardzo rzadko komentuje sprawy nawet jeśli jest o to proszony, jeśli jednak to zrobi to zazwyczaj większość osób jest zadowolona z jego odpowiedzi.
INNI
DYREKTOR SPECJALNEGO ODDZIAŁU WYWIADOWCZEGO (SOW)Andrew Tulik | mężczyzna | 45 lat | psowaty (owczarek kaukaski)
Wysoki mężczyzna z dłuższymi, czarnymi włosami. Jest jedną wielką niewiadomą, a jego tło jest zatuszowane przed ciekawskimi oczami, prawdopodobnie dla bezpieczeństwa jego rodziny. Wiadomo o nim bardzo mało, jest jednak powszechnie szanowany i doceniany, czasami bezpośrednio biorąc udział w ważniejszych akcjach. Często jest widziany w swojej zwierzęcej postaci.
EMERYTOWANY ASTRONOM, JEDNA Z FUNDATORÓW OBSERWATORIUM ASTRONOMICZNEGO W LAOGNIE
Oliviera Rodriguez | kobieta | 83 lata | ptak (czapla biała)
EMERYTOWANY ASTRONOM, JEDNA Z FUNDATORÓW OBSERWATORIUM ASTRONOMICZNEGO W LAOGNIE
Oliviera Rodriguez | kobieta | 83 lata | ptak (czapla biała)
Dystyngowana, wysoka kobieta, która podobno od dziecka była oddana astronomii, dostając się do najlepszych szkół na kontynencie. Niektórzy opisywali ją jako "chłodną i cichą". Krążyło wokół niej wiele plotek, niektórzy twierdzili nawet, że posiada pamięć fotograficzną. Zdobywczyni wielu nagród, powszechnie szanowana oraz często pytana o rady - ale rzadko je udzielająca.